Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J46a38r34a 77R43a57n47k

14. 3. 2013 19:18

Diky za skvely clanek, rodice mi kdysi platili privatni hodiny nemciny, nesmirne se mi to pozdeji hodilo ve Svycarsku, jsem neposedna a obcas jsem zmenila zemi, anglictina byla nutna, ted je na rade spanelstina a otvira to vice dveri:-)R^

1 0
možnosti
ZS

Myslím, že povinný druhý jazyk na základce je nesmysl. Děti nejsou schopny zvládnout pořádně ani tu angličtinu. Sám jsem po maturitě rok navštěvoval denní jazykové studium, cca 4 hod. angličtiny, 2 frániny, 1 ruštiny. Byl to záhul. A to jsme byli ve všech jazycích jako pokročilí. M.j. se základní znalostí latiny, která Vám, autore, dozajista chybí, jinak byste si nepletl TRIVIUM a TRIUMVIRÁT.;-)

0 0
možnosti
PJ

Je to nesmysl takhle zevšeobecňovat. To si pak můžu klidně napsat, že je nutno během školní docházky naučit všechny děti zpívat a současně hrát na piáno, housle, kytaru a saxofon - vyšlo by to nastejno jako u těch jazyků, tedy úplně k ničemu. Protože kde není talent k daný věci, nic se nezmůže. A jako ne všichni mají hudební sluch, tak ne všichni mají vlohy na zvládnutí cizích řečí. U mě se to nakombinovalo - jsem multiinstrumentalista, ale na cizí jazyky defacto hluchoněmej. Z hlavy násobím dvojciferný čísla, ale zkoušení ze slovíček v hodině ruštiny, to byla noční můra, ty mi do paměti nelezly (jo, je mi 45, ve škole byla povinná ta ruština).

Určitě se po pár měsících výuky prvního cizího jazyka dá poznat, zda dotyčný dítě na to vlohy má či nemá a podle toho pak pokračovat. Kdo nemá, dál ho s jazykem netrápit a kdo má, tam zkusit přidat další.

0 1
možnosti
ZZ

Druhý jazyk jsme se na ZŠ učili od 6 třídy, a to němčinu. Za ty 4 roky jsme se nenaučili nic. Věnovat ty hodiny angličtině, kterou jsme měli od 3. třídy, byli bychom na tom s ní aspoň trochu líp... Takže druhému cizímu jazyku na ZŠ, navíc až od 8. třídy, říkám jasné NE.

2 0
možnosti
JC

Čím více se věnuje času výuce cizích jazyků, tím méně zbývá času na výuku matematiky, fyziky, chemie, biologie.

Naprostá většina dětí nebude potřebovat dva jazyky. Většina z nich nebude potřebovat ani jeden jazyk - leda v míře potřebné k prožití dovolené v zahraničí.

2 0
možnosti
OF

Absolutně nesouhlasím, pane doktore. Nejdůležitější předměty jsou matematika a tělocvik, jak říkával náš profesor zeměpisu. Zvládnout dva jazyky jen nad lidské síly.

Já jsem se učil jen polsky do 3.třídy, pak jsem začali s češtinou. Dopadlo to tak, že dnes neumím ani česky, ani polsky. Všechno se mi motá a nakonec si musím pomáhat nářečím, po naszymu. V něm jsem dobrý..Táta mi vždy říkával : " Ucz sie synku, bo cie weznóm jyny na kuminiorza ". Kdybych ho neposlouchal, tak jsem dnes kominíkem a mám se jako prase v žitě. Proto si dovoluji neposlechnout i vás v otázce výuky jazyků.

P.S. Kdybych uměl dobře česky, tak bych začal psát blog, nebyl bych asi tak geniální

jako František Matějka, ale i já mám světu co říct. Zdravím ;-D

4 0
možnosti
MB

Pane autore, myslíte to všichni hezky, zvláště pro své firmy, které se učením cizích jazyků živí, že.

Školy u nás nejsou schopny naučit solidně ani jeden cizí jazyk. Pokud člověk nevyjede ven nebo se jazyku intenzivně nevěnuje sám, tak jsou léta strávená školní výukou obvykle ztraceným časem.

Uvítal bych, místo zavádění dalších jazyků, radikální zlepšení výuky aspoň toho jednoho.

8 1
možnosti
VV

Větší hovadinu už vymyslet nemohli. Školy nejsou schopné žáky naučit ani jejich mateřský jazyk (množství hrubek v diskusích na idnes je toho zářným příkladem). Tím pádem je pokus o zvládnutí dvou cizích jazyků pro většinu dnešních líných počítačových dětí, které za celý život nedržely knihu v ruce, naprostou utopií. Nejdříve se naučte česky, tzn. přečtěte min. 500 českých knih, ať pochopíte alespoň základy jazyka, a až pak se pusťte do jazyka cizího - opět čtením velkého množství knih. Jinak je to celé na hnědou smradlavou věc. Howgh ;-O

6 1
možnosti
  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 942x
Vítězslav Bican absolvoval Masarykovu univerzitu v oborech filosofie a politologie a Vysokou školu ekonomickou v oboru podniková ekonomika a management. Následně absolvoval také doktorské studium na katedře mikroekonomie VŠE pro obor Ekonomické teorie. Od roku 2007 je výkonným ředitelem jazykové agentury Channel Crossings, kde je jeho hlavní zodpovědností rozvoj společnosti, strategické řízení a finanční management podniku. Od roku 2015 je předsedou Asociace jazykových škol. Volný čas tráví často s běžeckými botami na nohou nebo v horách.

Seznam rubrik