Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kde jsem toho člověka jen viděl? Pár hypotéz

Jistě se Vám to už taky stalo. Jdete po ulici, a aniž byste se cíleně dívali po tvářích ostatních, tak zaregistrujete povědomý obličej. V naději se na něj zaměříte s tím, že čekáte, že Vás dotyčný, nebo dotyčná také pozná. Podívá se na vás, přimhouří … a nic. V klidu projde kolem a vy jen potlačíte, jak jste se nadechoval k pozdravu. Co se to s těmi lidmi děje?

Když se mi stejná věc stala asi podesáté, tak jsem si řekl, že tomu přijdu na kloub a došel jsem ke dvěma (ne úplně protikladným) hypotézám. Buď mám skvělou paměť na obličeje, nebo mám tak tuctový obličej, že si ho nikdo nezapamatuje. A že si tedy obě hypotézy ověřím, jak mi velí moje rádoby vědecká nátura. První hypotézu jsem se jal ověřovat na jednom z firemních setkání. Prošel jsem si předtím vizitky se jmény lidí, kteří se podle seznamu měli akce účastnit. To, že mám jejich vizitku, jsem bral jako potvrzení, že jsem se s nimi alespoň jednou setkal tváří v tvář. Podle hypotézy bych si je tedy měl alespoň z velké části pamatovat. No, když jsme přišli na místo, tak se vyrojila spousta dalších hypotéz – jsme jinde? nikdo z nich nepřišel? Zkrátka, nepoznal jsem téměř nikoho. Ve fenomenální paměti to tedy nebude.

K ověření druhé hypotézy mi pomohla náhoda. Sedím v kavárně Rajské budovy VŠE a kolem mne prochází jedna z našich klientek, s kterou jsem se před týdnem bavil na naší firemní akci. Pozdravím, ona mne také, ale je zřejmé, že je to jen taková odpověď do prázdna. Takže to nedá mně ani jí a když se zvedám odchodu, tak také vstane a říká „Promiňte, odkud já Vás znám?“. Já jí vysvětlím, kdo jsem a že jsme se viděli minulý týden a jí se rozsvítí oči „Ááá, Vy jste ten šéf Evy a Ondry. Já si Vás podle obličeje vůbec nemohla zařadit.“

Takže je to jasné: tuctovej ksicht.

No a o tom, jestli je to dobře, zas někdy příště.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vítězslav Bican | středa 29.8.2012 16:20 | karma článku: 6,96 | přečteno: 754x
  • Další články autora

Vítězslav Bican

Pomaturitní Hlava XXII

Pomaturitní jazykové kurzy jsou v Česku mimořádně oblíbené. Co se ale stane, když ministerstvo získá pocit, že se mu nějak nehodí do vzdělávací koncepce?

28.12.2016 v 14:22 | Karma: 17,57 | Přečteno: 333x | Diskuse| Hyde park

Vítězslav Bican

Brekekexit?

Brexit bude, to je po víkendu více než jasné. Ale jak bude, jaký bude a co přinese, to můžeme pořád jenom hádat. Jak se na něj dívají někteří za kanálem La Manche?

3.10.2016 v 17:24 | Karma: 15,54 | Přečteno: 467x | Diskuse| Osobní

Vítězslav Bican

Konec levných učitelů jazyků? V nedohlednu!

MSMT podporuje akci na zvýšení platů učitelů. Ale v praxi chce, aby učitelé cizích jazyků dostávali co nejméně peněz.

1.9.2016 v 17:48 | Karma: 17,03 | Přečteno: 733x | Diskuse| Politika

Vítězslav Bican

Troje Velikonoce

Jak slavíte Velikonoce? A slavíte je vůbec? Na rozdíl od Vánoc je to svátek, za který se kromě věřících nikdo nebije. A přesto ho můžeme "slavit" déle než Vánoce, celé 4 dny v kuse...

22.3.2016 v 18:06 | Karma: 9,81 | Přečteno: 273x | Diskuse| Osobní

Vítězslav Bican

Novoroční předsevzetí

Chodíte plavat nebo běhat? Někteří už měsíc, že? Jak je to s novoročními předsevzetími a o tom, že přestat kouřit a umýt okna není tak úplně to samé.

2.2.2016 v 14:35 | Karma: 7,88 | Přečteno: 228x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

V laboratoři Zentivy unikla nebezpečná chemikálie, likvidovali ji hasiči

16. května 2024  17:35,  aktualizováno  18:19

Pražští hasiči ve čtvrtek odpoledne zasahovali v chemické laboratoři v Dolních Měcholupech v ulici...

Strážníci nepomohli oběšenci, po rozsudku u městské policie končí

16. května 2024  18:17

Městský soud v Praze potvrdil ve čtvrtek peněžité tresty dvěma pražským strážníkům, kteří loni v...

Ruský transgenderový politik se vrátil k původnímu pohlaví. Omluvil se národu

16. května 2024  18:13

Ruský transgenderový politik Roman Aljošin se po několika letech se ženskou identitou rozhodl...

Policisté pátrali v lese po dívce se sebevražednými sklony, našli ji v pořádku

16. května 2024  17:59,  aktualizováno  18:05

V pražském Kunratickém lese policisté ve čtvrtek odpoledne pátrali po třináctileté dívce, která se...

ING-FOREST s.r.o.
Taxátor

ING-FOREST s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj
nabízený plat: 65 000 - 75 000 Kč

  • Počet článků 36
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 942x
Vítězslav Bican absolvoval Masarykovu univerzitu v oborech filosofie a politologie a Vysokou školu ekonomickou v oboru podniková ekonomika a management. Následně absolvoval také doktorské studium na katedře mikroekonomie VŠE pro obor Ekonomické teorie. Od roku 2007 je výkonným ředitelem jazykové agentury Channel Crossings, kde je jeho hlavní zodpovědností rozvoj společnosti, strategické řízení a finanční management podniku. Od roku 2015 je předsedou Asociace jazykových škol. Volný čas tráví často s běžeckými botami na nohou nebo v horách.

Seznam rubrik